اگر الان اینجا هستید و تصمیم گرفته‌اید که این مقاله را بخوانید احتمالا دنبال راه‌های اصولی تولید محتوا برای سایت یا بلاگ خود هستید. نگران نباشید چون قرار است در این مقاله دقیقا به این موضوع بپردازیم و ببینیم که چگونه با تولید محتوا برای سایت‌ مان می‌توانیم ترافیک آن را رایگان افزایش دهیم.

محتوا خیلی مهم است! یا به قول همه محتوا پادشاه است. پس ایجاد کردن آن را برای سایت خود جدی بگیرید.

 

اگر تا امروز سایت خود را برای موتورهای جستوجو بهینه کرده‌اید و کارهای اولیه لازم را انجام داده‌اید، از این به بعد باید محتواهای عالی برای سایت خود تهیه کنید. محتوا در واقع نقش سوخت را دارد تا استراتژی بازاریابی دیجیتال شما را به هدفی که برای آن در نظر گرفته‌اید برساند. شما می‌توانید با تولید یک محتوای خوب و با کیفیت و نمایش هدفمند آن به افراد علاقه‌مند به آن موضوع، مخاطبان بیشتری را برای بازدید از سایت خود جذب کنید و که اکثر این بازدیدکنندگان به lead و مشتریان شما تبدیل می‌شوند. محتوا به‌طور قابل توجهی به SEO سایت شما کمک می‌کند. ایجاد یک محتوای نظام‌مند بهترین راه برای جذب لینک‌های ورودی از سایت‌های معتبر و مرتبط است که باعث بالا رفتن رتبه سایت شما در گوگل می‌شود.

 

 

تولید محتوا برای سایت کسب‌وکارمان

با انتشار هر مقاله در وبلاگ خود یک محتوای جدید به سایت شما اضافه می‌شود که با این کار پویایی و فعال بودن کسب‌و کار شما به مخاطب القا می‌شود. موتورهای جستوجو نیز به سایت‌هایی که همواره محتوای جدید منتشر می‌کنند، رتبه نمایش بالاتری می‌دهند که در نتیجه افراد بیشتری به سایت مراجعه خواهند کرد و تعداد مشتریان بالقوه محصول یا محصولات نیز شما افزایش می‌یابد.مقالات سریالی برای تولید محتوا در سایت

شما نباید از دید یک مدیر بازاریابی و یا صاحب کسب و کار به نوشتن وبلاگ بپردازید، بلکه هر گاه خواستید وبلاگ نویسی را آغاز کنید باید همانند یک ناشر مجله فکر کنید. هدف وبلاگ کسب‌وکار شما باید خلق ارزش باشد. وبلاگ کسب‌وکار مانند یک پست تبلیغاتی نیست بلکه باید مانند یک مقاله در مجله علمی باشد. در نوشتن مقالات وبلاگِ کسب‌وکار خود باید حواستان به کلمه‌هایی که استفاده می‌کنید نیز باشد. نباید از اصطالحات مربوط به صنف خود که فقط کارکنان‌تان با آن اصطالحات آشنا هستند، استفاده کنید بلکه باید اصطالحاتی که مشتریان شما برای توصیف کسب‌وکارتان استفاده می‌کنند را به کار بگیرید.

 

چه مطالبی به عنوان محتوا قرار بدهم؟

محتوای وبلاگ کسب‌وکار شما به این امر وابسته است که چگونه می‌خواهید صنعت و حوزه کاری خود را به مشتریان واقعی‌تان معرفی کنید. این محتوا نباید فقط مربوط به محصول شما باشد بلکه باید پیرامون مسائل مربوط به صنعت شما و چالش‌هایی که مشتریان‌تان با آن‌ها روبه‌رو هستند و راهکارهایی که محصول شما برای حل این چالش‌ها به آن‌ها داده است، باشد. یک راهکار خوب برای آغاز تولید محتوا برای سایت یا وبلاگتان این است که شما در وبلاگ یا سایت خود به ۱۰ سوالی که مشتریان فعلی‌ از شما پرسیده‌اند، پاسخ دهید. این کار را یکبار در هفته و به مدت ۱۰ هفته انجام دهید. بنابراین، در پایان ۱۰ هفته شما پایه‌های متنی خوبی برای ایجاد یک وبلاگ موفق را دارید.

 

هنگامی که این ۱۰ هفته تمام شد، آمارهای ترافیک وبلاگ خود را چک کنید تا دریابید که کدام یک از مقالات شما بیشتر مورد توجه خوانندگان قرار گرفته است. برای سنجش این امر می‌توانید از افزونه گوگل آنالیز برای وردپرس و یا از افزونه آمار سایت وردپرس استفاده کنید. البته اگر سایت شما با وردپرس توسعه یافته است. اگر دو یا سه تا از پست‌های شما به‌طور قابل ملاحظه‌ای تعداد بیشتری بازدید داشتند و یا اینکه تعداد بیشتری لینک ورودی را به خود جذب کرده بوند؛ در آینده سعی کنید که بیشتر از این دست پست‌ها را منتشر کنید. همچنین می‌توانید که یک پست را به مصاحبه با همکار خود برای ارائه نظراتش درباره این موضاعات اختصاص دهید.

 

نکات کلیدی برای تولید محتوا برای سایت

یک عنوان قانع کننده

عنوان نخستین چیزی است که مردم آن را مشاهده می‌کنند. بنابراین، عنوان باید به خوبی بیانگر محتوای درون پست باشد. خواننده باید با دیدن عنوان یک پست، به خواندن آن پست جذب و همچنین برای انتشارش در شبکه‌هایی که در آنها عضو است، تشویق شود.

 

ساختار خوب برای محتوای پست

متن پست بلاگ شما باید خوب نوشته شده باشد و دارای چینش خوبی باشد تا راحت خوانده شود. استفاده از تیتر برای تبدیل متن پست به چند قسمت را حتما در نظر  داشته باشید. از همکار و یا دوست خود درخواست کنید تا پستی که شما نوشته‌اید را قبل از انتشارش بازخوانی کند.

سبک تیتر بندی مناسب در تولید محتوای سایت

محتوای چندرسانه‌ای

استفاده از یک محتوای چندرسانه‌ای مناسب برای پست بلاگ می‌تواند پست بلاگ را به یادماندنی‌تر و جذاب‌تر کند. همچنین محتوای چندرسانه‌ای باعث تنوع در چینش متن می‌شود که چشم این نوع از متن‌ها را بیشتر می‌پسندد. حتما در نظر داشته باشید که حداقل یک تصویر مناسب به هر پست بلاگ خود اضافه کنید. اسالید، ویدئو و اینفوگرافیک نمونه‌هایی از محتواهای چندرسانه‌ای هستند که شما می‌توانید از آن‌ها برای تاثیرگذاری بیشتر پست بلاگ خود استفاده کنید.

 

لینک‌ها

در محتوای پست بلاگ خود به منابع معتبر و مرتبط لینک بدهید. این کار باعث می‌شود که آن دسته از خوانندگان پست بلاگ شما که به موضوع آن پست لینک سازی برای تولید محتوا برای سایتعالقه‌مندتر هستند به این لینک‌ها مراجعه کنند و اطلاعات بیشتری راجع به آن موضوع کسب کنند. لینک‌های شما می‌تواند به سایر صفحات سایت خودتان باشد تا از این طریق بتوانید تعداد  leadیا سرنخ‌های بیشتری از محتوای خود بدست آورید.

منظور از lead افرادی هستند که احتمال تبدیل آن‌ها به مشتری شما زیاد است.

 

فراخوانی برای عمل

برای افزایش سرعت تولید lead تمام پست‌های منتشر شده در بلاگ باید دعوت به اقدام مناسبی داشته باشند. دعوت به اقدام یا call to action به نوعی دستور دادن به خواننده یا بازدید کننده است که پس از اتمام خواندن مطلب چه کاری کند مثلا در شبکه‌های اجتماعی منتشر کند یا نظر بگذارد.

 

تولید lead با وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی برای کسب‌وکار یک بستر فوق العاده جهت جذب ترافیک و خواننده برای شما فراهم می‌کند. با این حال هدف اصلی وبلاگ کسب‌وکار باید ایجاد سرنخ برای کسب و کارتبدیل بازدیدکنندگان سایت شما به استفاده کنندگان از خدمات‌ یا محصولات‌تان باشد و این یعنی خلق ارزش. برای رسیدن به این هدف باید به پست خود CTA) call to action) یا دعوت به اقدام اضافه کنید و مخاطبان را به صفحاتی که در آن‌ها فایل دانلود مطالب آموزشی و یا وبینارها قرار دارند، ارجاع دهید. CTAها را هم در نوار کناری وبلاگ خود و هم در هر پستی که منتشر می‌کنید، قرار دهید. همچنینن علاوه بر استفاده از تصویر و یا دکمه CTAها می‌توانید از CTAهای متنی درون محتوای بلاگ خود استفاده کنید. وبلاگ نویسی تنها راه تولید lead از محتوا نیست. در ادامه به معرفی سایر مدل‌های محتوا برای تولید lead می‌پردازیم.

 

سایر محتواها برای تولید lead

محتوای وبلاگ تنها نوع محتوا برای موفق شدن شما در بازاریابی دیجیتال نیست. بلکه می‌توانید با تولید انواع محتواهای طولانی‌تر مانند کتاب‌های الکترونیک ، راهنماها و یا گزارش‌های تحقیقاتی به تولید lead بپردازید. همچنین باید در نظر داشته باشید که از محتواهای غیرمتنی مانند ویدئوها، وبینارها، تمپلیت‌ها و از سایر ابزارهای رایگان … نیز استفاده کنید.

این محتواها منجر به افزایش نرخ تبدیل در کسب‌وکار شما می‌شوند. تولید یک منبع محتوایی در صنعت شما، که برای ایجاد آن زمان و تلاش زیادی نیاز است، می‌تواند بازدیدکنندگان با ارزشی را برای شما به ارمغان آورد. این منبع محتوایی ممکن است آموزش، غنی سازی دانش فرد و یا یک سرگرمی ساده باشد. در هر صورت، منبع محتوایی این قدرت را دارد که به تبادل اطلاعات برسد. چرا که بازدیدکننده برای دسترسی به این منابع یک فرم جذب lead پر می‌کند و در آن اطالعات خود را وارد می‌کند.

 

نکته آخر

منبع‌های محتوایی که شما تولید می‌کنید نباید به‌صورت اتفاقی انتخاب شده باشند و استراتژی‌های دقیقی براساس نتایج آنالیزهایی بازاریابی، برای این انتخاب وجود دارند. بر اساس این نتایج شما می‌توانید بهترین نوع محتوایی که مخاطبان شما را بیشتر به خود جذب کرده‌، بیابید. به عنوان نمونه اگر بر اساس تحلیل‌های خود به این نتیجه رسیدید که برای یک موضوع مشخص یک مقاله متنی تعداد lead و فروش بیشتری به نسب یک وبینار برای شما ایجاد می‌کند، بهتر است از این به بعد برای موضوعات مشابه با این موضوع، برای سایت تان محتوا تولید کنید.

 

 

منبع بلاگ هاب اسپات  blog.hubspot.com

yes
در بحث پیرامون موضوع این مقاله شرکت کنید!
telegram
instagram
درباره نویسنده این مقاله
پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
شما اجازه کنترل محتوای این صفحه را ندارید.