وقتی که شما به تدریج سایت خود را بهینه می‌کنید، وبلاگ خود را راه اندازی می‌کنید و شروع به ترویج محتوا در رسانه‌های اجتماعی می‌کنید، احتمالا با افزایش ترافیک مواجه می‌شوید. در اینجا یک مشکل وجود دارد. همه‌ی ترافیک سایت شما به هدف نهایی منجر نمی‌شود. تمام افرادی که از سایت شما را بازدید کرده‌اند، به مشتری جدید شما تبدیل نمی‌شوند. بنابراین، برای تبدیل بازدیدکنندگان سایت به سرنخ فروش چه باید بکنید؟

 

باید به تبدیل فکر کنید!

در حال حاضر شما در ابتدای راه بازاریابی برای کسب‌وکار خود هستید و باید از این راه با موفقیت عبور کنید و در نهایت بازدیدکنندگان سایت خود را به lead تبدیل کنید. برای تحقق این امر باید یک محتوای قانع کننده برای چشم انداز خود پیشنهاد دهید. با ایجاد CTAها در محتوای خود و یا ایجاد دسترسی به یک صفحه وب برای بازدیدکنندگان به همراه یک فرم برای پر کردن اطالاعات شخصی آن‌ها می‌توانید این “پیشنهادها” را ترویج دهید. در این قسمت ما به جزئیات فرآیند تبدیل بازدیدکنندگان سایت به سرنخ فروش (lead) می‌پردازیم. قبل از آن به روش‌های ورودی که از بهترین روش‌ها برای تبدیل افراد بیگانه به مشتری هستند، نگاهی کنید.

بهترین روش‌ها برای تبدیل افراد بیگانه به مشتری

 

 

فاز اول: پیشنهاد محتوای باز

پیشنهاد محتوای باز به این معناست که شما در برابر پر کردن فرم اطالاعات شخصی توسط بازدیدکنندگان سایت خود یک محتوا مانند کتاب الکترونیک، وبینار، ابزارهای رایگان و … را پیشنهاد دهید. در هر کمپین تولید lead، این فاز مهم‌ترین قسمت است. این نخستین عامل تمرکز توجه بازدیدکنندگان سایت شماست و می‌تواند یک عامل خوب برای تحریک آن‌ها برای پر کردن فرم اطالاعات شخصی باشد.

 

 

بدانید که برای چه کسی قرار است محتوا تولید کنید.

پیشنهاد شما باید افرادی که به کسب‌وکار شما مربوط هستند را جذب کند. مثال اگر شما یک مربی ورزشی هستید، باید به کسانی که می‌خواهند بازی تولید مختوا برای مخاطب هدف درستخود را بهبود بخشند، پیشنهاد بدهید و یا اگر مشاور در فرآیند خرید و فروش هستید باید به افرادی که تمایل دارند تا خرید و فروش خود را بهبود بخشند پیشنهاد بدهید. برای آنکه مطمئن شوید که به درک قوی از مخاطبان خود (کسانی که با ارائه محتوا سعی در جذب آن‌ها دارید) رسیده‌اید؛ باید وقت بگذارید و با شخصیت خریداران آشنا شوید. این آشنایی به معنی ارائه یک بیان جامع و کلی از مشتری ایده‌آل شماست که بر پایه داده‌های مشتریان واقعی شما بنا شده است.

 

به عنوان مثال، اگر شما یک مربی ورزشی باشید، ممکن است یک توصیف مشتری به نام مبتدیان داشته باشید که بیانگر شخصیت مشتری‌های متداول شما باشد و نتایج حاصل از تحقیقات و مصاحبه‌هایی که با چندتا از شاگردان واقعی داشته‌اید، توصیف مشتری مبتدیان را می‌سازد. مثلا بر اساس این تحقیقات شما دریافته‌اید که یک شاگرد مبتدی بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن دارد، هر هفته دوبار به کلاس ورزشی می‌رود، او بخشی از لوازم جانبی ورزشی را خریداری کرده است و ترجیح می‌دهد که ویدئوهای آموزشی ورزشی را ببیند تا اینکه نکات آموزشی را بخواند. با تکیه بر این اطلاعات دقیق، شما یک نقطه شروع عالی برای تولید یک محتوای هدفمند دارید.

 

 

محتوای متمرکز بر محصول

محتوای متمرکز بر محصول می‌تواند شامل یک مشاوره رسمی، آزمایش رایگان و یا ارائه یک نسخه نمایشی از محصول شما باشد. در این راستا از هر چیزی که به جذب هدفمند مشتری می‌انجامد، استفاده کنید. همچنین، به خاطر داشته باشید که هر “پیشنهاد” شروع یک گفت‌وگو با تیم فروش است. بنابراین، این “پیشنهاد” باید به گونه‌ای طراحی شود که شروع یک تعامل منجر به فروش باشد.

 

 

فاز دوم: ایجاد CTA

زمانی که به ارائه پیشنهاد خود فکر می‌کنید باید به ایجاد یک CTA مناسب که فرد را به انجام عمل موردنظر شما تشویق کند، نیز فکر کنید. همانطور که در مقاله ۵ نکته کلیدی برای تولید محتوا برای سایت یا وبلاگ توضیح دادیم، هر CTA یک دکمه و یا یک لینک است که توجه بازدیدکننده را به خود جلب کرده و بازدیدکننده با کلیک بر آن به یک صفحه فرود مناسب هدایت می‌شود. شما می‌توانید دکمه و یا لینک CTA را در جاهای مختلفی مانند صفحات سایت، پست‌های ایمیلی و یا بلاگ، درون محتوای خود و غیره قرار دهید. در واقع CTAها آغازی برای تولید lead هستند.

 

در صفحه مقصد که بازدیدکننده بعد از کلیک بر CTA به آن هدایت می‌شود، باید یک فرم به بازدیدکننده ارایه شود تا اطلاعات تماس خود و جزییات دیگر را در آن فرم وارد کند تا بتواند آنچه که ارائه شده است را دریافت کند. به کمک این اطلاعات تیم فروش شما می‌توانند بازدیدکننده شما را به lead تبدیل کنند. در واقعیت ارزش تمام leadهایی که تولید شده‌اند، یکسان نیستند و شما در نهایت باید با کسب تجربه بیشتر به فکر ارزشگذاری leadها باشید تا بتوانید آن دسته از افرادی که واقعا به محصول شما علاقه دارند را جذب کنید. شما به کمک یک CTA مناسب به راحتی می‌توانید تبدیل بازدیدکنندگان سایت به سرنخ فروش را انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ایجاد یک CTA مناسب و جایگذاری آن، به در سایت هاب اسپات به صفحه How to Write & Design Compelling Calls-to-Action  مراجعه کنید.

 

 

فاز سوم: ایجاد یک صفحه فرود مناسب

یک صفحه فرود درواقع مکانی است که بازدیدکنندگان سایت شما بعد از کلیک بر روی CTA به آن‌جا هدایت می‌شوند و در آن برای دریافت پیشنهاد شما صفحه فرود مناسب برای تبدیل بازدیدکنندگان سایت به سرنخ فروشاطلاعات خود را در یک فرم وارد می‌کنند. تیم فروش شما باید از این اطلاعات استفاده کنند و بتوانند lead با کیفیت تولید کنند. درنظر داشته باشید که باید بعد از هر مرتبه که بازدیدکنندگان شما اطلاعات خود را در صفحه فرود وارد می‌کنند، به یک صفحه پیگیری و یا یک صفحه تشکر از آن‌ها هدایت شوند و در آن بتوانند به پیشنهاد شما دسترسی پیدا کنند.

 

 

 

فاز چهارم: آزمایش، سنجش و تکرار

ارائه محتوا، ایجاد CTA مناسب و تهیه صفحات ورود از فاکتورهای اساسی برای تبدیل بازدیدکنندگان به lead است ولی فرآیند تولید lead به اینجا ختم نمی‌شود و اگر شما تنها یک راهکار را برای تولید lead در پیش بگیرید، دیدگاه کلی برای تولید lead نخواهید داشت. برای پیشرفت روند تبدیل بازدیدکننده به lead باید همواره روش خود را بسنجید و در شرایط متفاوت آن را بهبود دهید.

 

شما باید معیارهای بازاریابی را همواره در نظر داشته باشید و روند تغییرات آن‌ها را پیگیری کنید. برخی از این معیارهای بازاریابی شامل نرخ کلیک بر CTA ، نرخ تبدیل صفحه فرود شما، تعداد leadهای جدید تولید شده و تعداد فروش‌هایی که در نتیجه تولید این leadها بوده، هستند. برای آنکه دریابید که کدام یک از فاکتورهای بازاریابی، شما را سریع‌تر به هدفتان می‌رساند، باید انواع مختلف CTAها، صفحات فرود و “پیشنهادها” را تجربه کنید. مثلا اگر قرار است یک CTA به مدت یک ماه بر صفحه سایت شما قرار گیرد، شما باید در این مدت متن CTA خود را تغییر دهید و یا کلا یک CTA جدید ایجاد کنید و بعد از اتمام این یک ماه باید نتایج ناشی از این تغییرات را بسنجید و درنهایت تغییری که بهترین نتیجه برای شما داشت را انتخاب کنید.

 

 

تغییر صفحه فرود

اگر نرخ تبدیل صفحه فرود شما کم بود، در طراحی صفحه فرود خود تغییر ایجاد کنید و نتایج را بسنجید. از امتحان نسخه‌های مختلف نترسید؛ اگر متوجه شدید که نسخه قدیمی بهتر کار می‌کرد، می‌توانید از همان نسخه قدیمی استفاده کنید. ارزش امتحان چند نسخه متفاوت برای طرح صفحه فرود یافتن طرح نهایی برای بهترین نرخ تبدیل است. هر گاه که با فرآیند آزمایش و سنجش بیشتر آشنا شدید، می‌توانید از این ایبوک در سایت هاب‌اسپات با عنوان Testing B/A With Started Getting استفاده کنید. این ایبوک از سایت هاپ‌اسپات به شما نشان می‌دهد که چگونه با آزمایش‌های مختلف معیارهای بازاریابی خود را بهینه کنید.

تست A/B برای پیدا کردن بهترین صفحه فرود

comment
در بحث پیرامون موضوع این مقاله شرکت کنید!
telegram
instagram
درباره نویسنده این مقاله
پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
شما اجازه کنترل محتوای این صفحه را ندارید.